Im więcej automatyzacji i ułożonych procesów w firmie, tym mniej czynności muszą wykonywać pracownicy firmy. To jest oczywiste, ale jakie to mogą być procesy? Czy zawsze automatyzacja jest pożądana na każdym etapie procesu?
Przykładów jest wiele, ale skupimy się na nieoczywistej czynności, którą wykonuje prawie każda firma w Polsce. Chodzi o monitorowanie należności. Utrzymanie płynności finansowej jest dla każdej firmy ważnym aspektem życia codziennego. Czasami nawet przeżycia.
Doradzamy jak automatyzować
Kiedy monitorujemy?
- Kiedy zbliża się termin płatności podatków czy pensji
- Kiedy należność jest duża
- Kiedy klient notorycznie spóźnia się z płatnością.
Delikatne rozmowy w trudnych sprawach
Wiele ludzi nie lubi dyskutować na temat pieniędzy, zwłaszcza jeśli dzwoni w sprawie nieterminowych płatności. W celu utrzymania relacji z klientem oraz profesjonalizacji kontaktów, wdraża się scenariusze rozmów oraz komunikatów wysyłanych w tej sprawie.
W ramach usługi doradczej oferujemy:
- Audyt obecnie obowiązujących procedur związanych z komunikacją z klientem w celu odzyskania należności
- Audyt otoczenia rynkowego firmy (branży) pod względem zagrożeń związanych z prowadzeniem działalności w konkretnej branży i opóźnień płatności należności
- Szkolenie pracowników związane z komunikacją z klientami na temat przeterminowanych należności przy jednoczesnym poszanowaniu obecnej relacji.