Blog

blog_image.png

Jak to jest z tym SEO na stronie, czyli optymalizacja strony internetowej

Dobrze zaprojektowana i odpowiednio prowadzona strona internetowa to wizytówka każdej firmy. Liczą się nie tylko wartościowe treści, ciekawe zdjęcia oraz grafiki, ale przede wszystkim to, czy jest ona dobrze zoptymalizowana. Pamiętaj, że obecnie strony internetowe są kierowane nie tylko do użytkowników, ale także do robotów wyszukiwarek. Dobre praktyki SEO pozwolą Ci osiągnąć wysokie wyniki wyszukiwania na poszczególne frazy. Tak naprawdę liczy się pierwsze dziesięć wyników, dlatego dobrze, jeśli Twoja witryna by się w nich znalazła. Dzięki temu użytkownicy, którzy są potencjalnymi klientami, szybciej trafią na Twoją stronę, a ich zainteresowanie może w przyszłości przełożyć się na zwiększenie zysków.
 

Jak to jest z tym Google?

Każda strona internetowa jest przeglądana i indeksowana przez robota Google, który odczytuje treści i odpowiednio je klasyfikuje. Strona, która jest dobrze zoptymalizowana pod kątem technicznym, zawiera wartościowe treści z odpowiednimi frazami kluczowymi, a przy tym jeszcze uwzględnia intencje wyszukującego, będzie pozytywnie odbierana przez roboty, co pozwoli na uzyskanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Warto zaznaczyć, że roboty Google negatywnie podchodzą do niedozwolonych praktyk SEO, które są w stanie szybko i skutecznie wypozycjonować daną stronę. Czasem warto poświęcić więcej czasu na zbudowanie wartości naszej strony w internecie, niż osiągnąć szybki efekt, ale dostać bana od Google.

Jak zadbać o odpowiednią optymalizację strony internetowej? Uzupełnij meta dane, poprawnie oznacz nagłówki, alty w obrazkach, a także zrób właściwe przekierowania, jeśli tego wymaga sytuacja na Twojej stronie. Sprawdź, co jeszcze powinieneś wiedzieć.

Co na to CMS ALISO?

Aby ułatwić Ci zadanie, nasza firma przygotowała wiele przydatnych funkcji w panelu administracyjnym CMS, które umożliwiają samodzielne optymalizowanie strony internetowej. Dzięki nim w łatwy i szybki sposób można zadbać o SEO własnej witryny.

 

Dostępne funkcje

  • Możliwość ustawiania metatagów (title, description) dla dowolnych podstron lub grupy podstron.
  • Możliwość ustawiania przekierowań różnego typy z jednej strony na inną.
  • Możliwość sugerowania robotom wykonania danej czynności (instrukcje typu index, norfollow, itp.).
  • Możliwość edycji opisów zdjęć ładowanych na stronę internetową (alty).
  • Możliwość edycji nagłówków na każdej podstronie (oznaczenia typu <h1>, <h2>, <h3> , itd.).

A gdzie w tym wszystkim jest Facebook i inne portale Social Media?

Od jakiegoś czasu portale społecznościowe zaczęły prezentować linki stron internetowych tak, aby było bardziej dynamicznie. Po wklejeniu linku do strony głównej lub do dowolnej podstrony robot wysłany przez np. Facebooka indeksuje stronę, wyszukując nagłówek, zdjęcia oraz opis. Często jednak roboty indeksują to, co same uznają za ważne, a nie to, co my chcielibyśmy, żeby było zaindeksowane. Wtedy należy wskazać takiemu robotowi, co powinien wyświetlić, używając standardu „OG Type”.

W ramach funkcjonalności CMS strony internetowej wykonywanej przez naszą firmę, dajemy możliwość samodzielnego wprowadzania znaczników do strony głównej czy podstron tak, aby jej zachęcający wstęp był rzeczywiście zachęcający a nie zniechęcający. Funkcjonalność zakłada możliwość wskazania tytułu, wskazania 2-3 zdaniowego opisu oraz zdjęcia.
 

Pamiętaj!
Poprawnie zoptymalizowana strona internetowa to 60% sukcesu pozycjonowania.

Zadzwoń Napisz
Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie takowe są zapisywane.